Varför är det skillnad på dig och mig?

Att jag inte är som de flesta andra upptäckte jag i lågstadiet. Det var när vi skulle hoppa twist på skolgården och jag sitter ju i rullstol, så hur skulle det gå? Jag fick göra min variant av det där. Så har mitt liv fortsatt för det mesta. Jag kan eller får inte göra saker på samma sätt som andra. Ibland finns det (sär)lösningar för mig - ibland inte.
Det senaste exemplet är ifrån imorse. Ticnet släppte biljetter till Bruce Springsteens konsert på Ullevi i juli nästa år.
Kl. 9 satt jag beredd med telefonen för att komma åt de åtråvärda biljetterna. Över en timme med upptaget-ton kom jag på att jag har konto på Ticnet så jag gick in på nätet också. Ingenstans kunde jag läsa något om rullstolsplatser. När jag väl kom fram och kunde boka, på nätet, så fanns inte alternativet "rullstolsplats", så jag fick ta plats på planen, typ ståplats. Efteråt fick jag veta att jag skulle ringa direkt till Ullevi för att boka rullstolsplatser. Särlösningar av det här slaget provocerar mig ganska mycket. Varför måste det vara såpass mycket skillnad på dig och mig att jag måste ha särkunskap om att jag ska ringa ett speciellt nummer för att kunna boka tillgängliga platser?!
Nu har jag i alla fall biljetter och nåde den som på plats försöker säga till mig att jag inte kan komma in om jag inte har rullstolsplatsbiljett!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback