En-gång-i-veckan-blogg

Det är verkligen inte meningen att försumma bloggen och er som läser, men nånting händer med veckorna och plötsligt är dagarna bara borta!
Efter det extrema assistent-strulet och oron som följer på det så har nu ett visst lugn lagt sig. Men än kan jag inte pusta ut och kommande vecka lär jag få börja rekrytera och hoppas på att jag hittar några guldkorn där ute.
Pressen med assistansen slutar förvisso inte där heller.
I mars månad är det återigen dags för min 2-årsomprövning. Det är alltid lika jävla nervöst, men nu mer än nånsin med hela fuskdebatten och åtstramningar på Försäkringskassan.
Enormt pressande är det att inte kunna leva mer än 2 år i taget. Jag fattar inte hur folk med assistans vågar köpa lägenheter och hus och annat. Vi brukar hamstra pengar ett halvår innan omprävningen så vi inte ska hamna i finansiell kris uppå min livskris ifall beslutet inte skulle bli gynnande.
Nåväl....
Idag jobbar Kärleken kortare dag och när han kommer hem är det god mat, vin och mys som gäller.
Det är skönt med andningspauser mitt i krisandet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback