En slutar och en annan börjar(om igen)

För vilken gång i ordningen är det nu? Jag börjar om min blogg med löfte om att denna gången ska det bli bättre och nu ska jag minsann.....

Men den här gången ska jag verkligen! Det finns mycket att skriva, tycka och reflektera över så det torde inte vara nåt som helst problem egentligen. Men det gäller nog för mig att verkligen skärpa till mig och sätta mig och skriva minst en gång per dag här, annars riskerar bloggen reduceras till dammsamlare eller ännu värre, "detta-åt-jag-till-middag" - eller "dagens-outfit"-blogg!

Samtidigt som jag återigen gör comeback i etern aviserar min partiledare, Lars Ohly, sin avgång i och med kongressen i januari.

Jag är väldigt ung i partiet så egentligen vet jag inte så mycket hur det var när Lasse tillträdde och inte heller har jag förrän de senaste 2 åren haft något sånär insyn i hans ledarskap.

Jag gillar Lasse, jag har träffat honom och pratat med honom ett antal gånger och jag tror och hoppas att han ser mig som något av en vän.

Jag tycker att Lasse gör rätt som kliver av partiledarposten vid kongressen. Han är otroligt duktig och kommer inte, som flera journalister redan verkar ha fått det till, att försvinna ut genom bakdörren efter kongressen. Tvärtom kommer han fortfarande att arbeta hårt för partiet och den politik han så starkt tror på. Men det är bra med förändring i en laguppställning som inte vinner matcher. Man får in nya perspektiv och nytt blod i omloppet.

Vem som ska ta över partiet nu har jag ingen klar åsikt om än. Det är hittills tre kompetenta kandidater som klivit fram och åtminstone två av dem har redan varit hyfsat tydliga med vad de vill med partiet, politiken och framtiden.

Jag hoppas hösten och vintern fylls av mer sånt och jag hoppas jag är en av dem som får åka på kongressen i januari och tacka Lasse för det han hittills har gjort för partiet och välkomna den nya lagledaren.
Kommentarer
Postat av: Anna

KUL att du återtar ditt bloggande. Jag är en av dem som ofta är inne och med en suck saknat dina blogg inlägg. Du är en enormt duktig skribent och det skall bli roligt igen att få följa dina tankar i livet. Lycka till och hoppas du fortsätter. //A

2011-08-10 @ 23:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback