Bästa Eva-Britt!

Sveriges absolut bästa EU-parlamentariker slutar med omedelbar verkan, pga hälsoskäl.

Eva-Britt Svensson, min underbara partikamrat och stora stora förebild har idag tagit beslutet att lyssna på kropp och själ och kliva av sitt uppdrag som EU-parlamentariker och ordförande i Jämställdhetsutskottet i EU - den enda ordförandeposten vi någonsin har haft och som vi nu blir av med.

Jag är ganska ung i partiet och Eva-Britt är en av dem som jag beundrat på avstånd, innan jag gick med i partiet och som jag sen lärt känna och bara hyser ännu mer beundran för!

Att Eva-Britt lämnar politiken är ett avbräck för Vänsterpartiet såklart men också för Sverige, eftersom ingen annan parlamentariker faktiskt lyckats så bra att göra skillnad som Eva-Britt!

Mikael Gustavsson, som tar över efter Eva-Britt kommer alldeles säkert att göra ett kanonjobb, men han får ingen lätt mantel att bära upp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback