Idag vill jag inte vara chef

Jag har min personliga assistans organiserad i ett kooperativ.
Det känns solidariskt och bra att inte ha assistansen i ett vinstdrivande företag och i föreningen täcker vi upp för varandra, när vi hamnar i olika sorters knipor, där Försäkringskassans regelverk hindrar oss från att leva ett liv som andra. I kooperativet är vi alla arbetsledare.
Vi får utbildning, stöd och råd av personalen på kontoret i olika frågor, men det är vi själva som är våra assistenters närmaste "chef".

För det mesta känns det jättebra!

Det ger självbestämmande och jag växer själv i takt med att jag måste ta tag i diverse situationer som kan uppstå.
Men det är inte alltid kul.
När jag klantar mig eller helt enkelt bara känner för att sätta mig i ett hörn och tjura, så hade det varit fan så mycket skönare om jag hade haft ett företag att bara ringa och säga : "Fixa det här åt mig", så jag hade sluppit erkänna för mig själv och mina assistenter att jag faktiskt inte alltid har 100% koll på allting.

Nu är det semesterplanering  och det är rätt nytt för mig. Trots att jag har haft assistans i 6 år snart så är det nytt i och med att assistenterna förr var anställda  med varierande arbetstid, men numera har sina fasta veckotimmar.

Så när jag åker iväg nånstans och inte tar alla med mig så måste de kompenseras för tiden de förlorar när jag är borta. Jag försöker vara alla till lags hela tiden eftersom jag är så rädd att nån ska bli sur och det sen ska gå ut över min assistans. Men man kan inte vara alla till lags hela tiden och ibland ligger det utanför min kontroll.

Men jag måste ändå ta i det.

Och idag vill jag inte.
Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas det löser sig och att du får ihop det bra!!

kramen

2011-04-19 @ 13:10:00
Postat av: Ninnie Wallenborg

Fattar precis... Man måste inte vara stark jämt!

Kram!

2011-04-19 @ 13:34:30
URL: http://ninnies.se
Postat av: Margret Wrennstad

Känner igen det där, semestertider är rena mardrömmen i mitt tycke.

2011-04-19 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback