Tomheten efter explosionen

Sitter och lyssnar på Lasse Winnerbäck. Han är min husgud kan man säga.
Det finns alltid något att hitta i någon av alla hans texter.

Den låten jag oftast kommer tillbaka till är "Nånting större".
Bland mycket annat i texten finns stroferna: ."...//tomheten efter explosionen..// och
"..Härunder askan utav sönderbrända drömmar ska vi bygga nånting större...//.

Precis så känns det!

Trots att det i viss mån var väntat och troligt att Sverigedemokraterna skulle ta plats i Riksdagen, så känns det jävligt tungt. SD har även tagit plats i Kommunfullmäktige här där jag bor och det känns också oerhört märkligt och som en tomhet efter explosionen.

Eftervalsanalyserna haglar tätt nu, både i media och bland vännerna på facebook och i fikarummen. Alla har sin lilla teori om varför och hur det hemska kunde hända.

Jag har min teori jag också:

Sverige är så marginaliserat nu, av väldigt medveten högerpolitik. Vi som folk och nation har från högsta ort blivit sorterade i "vi och dom". "Vi" är de lyckade, de som har jobb, välartade barn, villa, vovve, semesterhus på Österlen eller i Skärgården och som har en välpolerad tandrad att visa upp. "Dom" - det är de som gärna vill ha det som "vi" har, men som inte når dit hur de än stretar på.

I sprickan mellan "vi" och "dom" letas det syndabockar och vilka passar bättre att peka finger och anklaga än dem som inte alls ser ut som vi?!

Men nu ska jag sluta analysera och börja AGERA.

Från min plats i kommunfullmäktige och via mina andra plattformar kommer jag att, från och med idag och tills hela Sverige ser Kejsaren i sin nakenhet, kämpa, kämpa, kämpa för ett Sverige där vi ser på varandra med glädje och tillit och förväntan och inte med avund, ilska och hat!

Härunder askan utav sönderbrända drömmar ska vi bygga nånting större! Ska du med?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback