Vuxenpoäng

Idag har jag officiellt blivit vuxen. För en person som bott hemifrån sen 18 års ålder och varit självförsörjande(nåja staten har hjälpt till lite genom åren) lika länge så känns det konstigt att plocka vuxenpoäng när man är 37 år.

Jag har börjat pensionsspara.

Det hela började för nån månad sen när jag följde med Conny som moraliskt stöd. Han skulle till en av alla de kapitalförvaltare som ringer hem titt som tätt och frågar efter honom. Mig är det aldrig nån som ringer, undrar varför?

Stället vi skulle till ligger vid Stureplan och för lantlollan i mig så räcker det som skäl för att jag ska bli byxis! Förra gången var jag helt fel klädd och kände mig verkligen tappad bakom hölasset.

Idag gick det bättre. "Vår" kapitalförvaltare är en liten söt pojke som jag är allvarligt bekymrad över. Han går där instängd på sitt kontor -  i en tajt kostym, med slirren åtsnörpt i halsen - från 8 på morgonen till 10 på kvällen, VARJE KVÄLL! Inte konstigt att killar som han hoppar från höga hus titt som tätt. Det skulle jag också göra under såna slavförhållanden. Inget alls att avundas med andra ord!

Mitt röda hjärta hade lite Ågren av att sitta där och placera pengar hit och dit. Men som Conny så riktigt påpekade: åsikterna man har sitter ju inte i plånboken.

Kalla fakta är dock att det egentligen är hans plånbok vi pratar om - ensam hade jag aldrig haft en möjlighet att se om min framtid som nu. Läskig känsla!

Lite kul var det hursomhelst när vi skulle gå därifrån efter mötet och kapitalförvaltar-killen fick syn på min Vänsterpartiet-pin. Minen log jag åt hela vägen hem genom finansghettot!



Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Ja, själv brukar jag skryta om att jag började pensionsspara när jag var 21. Sanningen att säga är den insättningen så liten att jag, om jag hade en plånbok, skulle göra som du. Nu har jag ju ingen plånbok så länge ungarna och jag lever av en lön men min tid kommer - min tid kommer :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback