Smygstart

Idag väljer jag att smygstarta bloggen igen. För någon som har legat i dvala såpass länge som min lilla blogg-bebis har så är det bäst att starta försiktigt, annars kan hon lätt bli tjurig och slå bakut! *S*

I dag ska jag iväg på ett möte och det är typ den stora händelsen i mitt liv just nu! Inget särskilt världsomvälvande handlar mötet om, men jag kommer ju utanför dörren i alla fall.

Annars här utanför, i den stora världen, utanför Sundbyberg, där jag bor, händer det massor!

17 dagar kvar till kyrkovalet. Kanske intresserar det, kanske inte, men där som i alla andra demokratiska sammanhang tycker jag att det är viktigt att man gör sin röst hörd och inte lämnar över den chansen till odemokratiska krafter.

13 månader kvar till Risdagsvalet. Nu börjar mobilisering för regeringsskifte 2010! Fast med tanke på sprickan i regeringen just nu så kanske vi inte behöver vänta så länge!

Magnus Andersson, ordförande i Centerns Ungdomsförbund, gick i veckan ut och beskyllde personer med funktionshinder för att vara orsaken till att det finns så få studentlägenheter. Ett riktigt klavertramp, som jag hoppas Tant Maud tar honom rejält i örat för!

Alla fina ord om tillgänglighet som sagts av samtliga riksdagspartier får inte bli bara ord - det har de inte råd med ett år före valet!

Läs mer om Magnus Anderssons klavertramp hos Feldermania och DHR-bloggen

Ja det var det för nu - SKÖNT att vara på banan igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback