När huvudet är fullt får bloggen lida

Jag har så otroligt mycket i skallen som egentligen inte vill nåt annat än att komma ut i bloggform, men det händer ingenting!

Jag vet inte vad jag ska skriva om - ytligheter, som att vi stod på bakluckeloppis hela dagen igår i blåsten,
blandas med politik i stort och smått - alltifrån att vi nu gjort höst-kick-off för det fortsatta samarbetet mellan de rödgröna i min lilla stad, till nyheten som kom häromdagen om att David Lega nu ska ge sig in i rikspolitiken och representera Kristdemokraterna!

Det är väl oerhört bra att fler med funktionshinder blir synliga i politiken - det är bara synd att det blir för ett parti som egentligen i grunden förkastar olikheter.

Min tanke har också under flera dagar varit att skriva om solidaritet. Eller snarare om när och kanske framför allt varför det tycks ha blivit så jävla fult att vara solidarisk?! Jag återkommer med en fullvärdig analys om det vid senare tillfälle. Nu ska jag fortsätta sortera tankarna i skallen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback