Härlig helg

Helgen har varit hur skön som helst. Födelsedagen firades på en fest för ett annat födelsedagsbarn och resten av helgen har bara gått i lugnets tecken. Den nya soffan är så skön att jag har lyckats somna i den tre gånger redan. Tror inte jag har sett ett helt program sen soffan kom på plats!

Igår var det ESC, Eurovision Song Contest. Fast nån riktig tävling blev det ju aldrig, eftersom mys-gutten, Alexander Rybak, redan från start visade vart skåpet hörde hemma! Han var värd segern, inget snack! Vad gäller Malena Ernmans insats för Sverige så var den helt klanderfri och att vi bara kom på en beklämmande 21a plats kan i alla fall hon inte skyllas för.
Personligen tror jag numera på en europeisk bojkott av Sverige i såna här sammanhang, för det har inte spelat nån som helst roll vem eller vad vi har skickat de senaste åren, vi har bombat ändå! Nästa år tycker jag vi skickar Zilla och Totte!





Eftersom jag hade det så otroligt gott i soffan i lördags kväll så bidde det pizza och såklart lördags-godis.





Idag har vi också haft en jättemysig dag! Connys farbror Bosse skulle komma hit och äta lunch och Conny ringde svärmor Inger också och frågade om hon hade lust att komma - så vi åkte och hämtade hit henne.

Jag fick Per Morbergs kokbok i födelsedagspresent av Conny och redan idag kom den mycket väl tillpass när jag lagade stekt strömming, potatismos och pressgurka. Kokboken är knökad med en massa husmanskost-recept, så nu blir familjen försökskaniner ett bra tag framöver.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter som ni haft en toppen helg :) nu vart jag sugen på svensk pizza mums!!

2009-05-18 @ 03:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback