Nedräkningen har börjat

Nu är det inte många dagar kvar. Den 7 juni är det val till EU-parlamentet. Igår sa de på tv att 80% av svenska folket inte kan namnge en enda av kandidaterna. Jag kan flera stycken och inte enbart från mitt eget parti.

Det är en rättighet att få gå och rösta, men det är också en demokratisk skyldighet att ta reda på fakta, ta reda på vad de olika kandidaterna vill och står för och det en förbannad skyldighet i en demokrati att gå och rösta.
Att säga att man inte vet nåt om nåt är inte en godtagbar ursäkt tycker jag.

Nu låter jag nog arg och vresig och egentligen är det väl kanske inte det smidigaste sättet att få folk till valurnorna
den 7 juni, men det struntar jag i!

Huvudsaken är att du röstar!

Det går inte att sitta hemma vid köksbordet och tycka en massa, men ändå inte ha gjort sin egen röst hörd.

Om du inte tror att just din röst är värd nåt - tänk om!

Kommentarer
Postat av: Therése

Hej!



Sänder ett grattis till dig på din namnsdag.



2009-05-30 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback