Sagan om Ekvationen som inte gick ihop

Rekryterings-damen ringde just.

Jag har inte gått vidare i rekryteringsprocessen till jobbet jag sökte och var på intervju för förra veckan. När jag satt på intervjun så fullkomligt älskade damen mig och lovade mig att jag var en av de tre hon skulle presentera för sin kund, arbetsgivaren. Nu hette det plötsligt att fyra andra hade gått vidare, dock inte jag.

Hur är det möjligt,
utbrast jag.

Ja de andra hade mer arbetslivserfarenhet, mer ledarerfarenhet och större och bättre kontaktnät
, blev svaret.

Det är ju för fan som att slåss med väderkvarnar! Hur ska jag nånsin få ett jobb om jag inte har arbetslivserfarenhet och hur ska jag kunna få arbetslivserfarenhet om jag aldrig får ett jobb?! Det där går inte ihop för mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback