Prisa Gud - Här kommer skatteåterbäringen!

Äntligen!

I flera år i rad nu så har skatt-masen tagit en massa pengar för mig, utan att ge mig minsta break i form av lite tillbaka i augusti.

Men i år hände det! Jag får tillbaka lite drygt 5.000 spänn och det är jag suveränt glad för! Jag kommer inte att göra som många gör och begära pengarna till midsommar. Jag tycker det är rätt schysst att ha dem kvar på kontot och förränta sig till efter semestern, när vi kan behöva dem bättre.

Efter helgens tumult och bravader är det skönt att få lite glada nyheter i alla fall.

För alla er som kanske undrar hur Conny mår, så är han fortfarande "lea-bröten" som man säger på halländska. =)
Han har ont i händerna och är allmänt seg i kroppen. Just nu är han på vårdcentralen och träffar läkare och får läkarintyg.

Imorse ringde jag till Trygg-Hansa och som tur är har vi en tilläggsförsäkring till vår hemförsäkring, så Conny fick tillbaka de utlägg han hade med akuten-besöket och taxi i lördags natt.
För att få skadestånd för det vakten gjorde måste vi gå på bowlinghallens försäkringsbolag och det har vi nog störst chans att göra efter att polisanmälan har blivit igångsatt ordentligt.

Nu sitter jag i köket och tittar ut genom fönstret, solen skiner och det är +7 grader. Underbart! Skönt att man får lite motvikt till det jobbiga som hänt.

Fridens liljor!





Kommentarer
Postat av: mirro

Begravningen.

2009-03-30 @ 15:06:53
URL: http://frudossantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback