Jag hade rätt för en gångs skull

Nästan ända från början har jag hållit Malena Ernman som vinnare av Melodifestivalen och som ni har kunnat läsa på bloggen förut så har även Caroline af Ugglas seglat upp som en favorit hos mig.

Och jag fick rätt.

Jag är stolt över att man vågat rösta fram ett bidrag, som kanske inte var det mest catshy eller för den delen heller det bästa ur svensk synvinkel.

 Men vad svenska folket glömt i flera år är att det bidrag vi skickar iväg ska tävla med uppåt 40 andra låtar och då kan det inte låta som 39 av dem om vi ska ha en sportmössa att komma långt internationellt.

Malenas och Carolines bidrag var de enda i svenska upplagan i år med en chans att komma långt i Eurovision och det är det hela grejen går ut på.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Har tänkt att titta på melodifestivalen i kväll på svt.se..ska bli kul och höra alla låtar!!

Kram

2009-03-15 @ 23:53:50
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback