I Västerort intet nytt

Häromkvällen diskuterade jag och maken huruvida vår lilla stad tillhör Norrort eller Västerort. Han har ju vuxit upp här och borde veta, han säger Norrort. Jag som bara bott i vår lilla stad i fem år, jag hävdar Västerort för det har jag minsann hört! *S* Nån som vet säkert? Hojta till i så fall och ge mig bevis! *S*

I fredags kväll var Adde och Jossan över på middag. Jag hade fått i skallen att jag skulle göra plankstek med riktig bearnaise! Det gjorde jag också - och gott som f*n blev det!







Efter middagen gick ungdomarna hem till Jossan och jag och Conny la oss och mös vid tv:n till Så ska det låta.

Jag känner mig fortfarande jättebra efter allt sjukdoms-tjafs som har varit den senaste tiden. Därför blev det en aning skrämmande när jag vaknade kl. 5 igår morse av att jag hade jätteont i magen! Det gick inte över utan ökade bara så till slut ringde vi våra kompisar på SOS Alarm och de skickade hit en plinplong-taxi. Min värk tilltog i ambulansen och plötsligt hörde jag sirener och tänkte: "ojdå det är fler som mår dåligt, undrar vad som hänt?". När vi kom fram till KS insåg jag att det var min ambulans som låtit!!
Nåväl, det var ingen fara med mig och några timmar senare var jag smärtlindrad och vi kunde åka hem och sova en stund.

Conny körde världens lobbying igår för att få mig att titta på Andra chansen med honom inne i soffan i vardagsrummet. Jag vann dock och vi tittade från sängen istället. Jag vet inte varför, men jag gillar verkligen inte vårt vardagsrum. Hoppas vi kan få napp på en bättre och billigare lägenhet snart!

Kommentarer
Postat av: Petra

Västerort.....Norrort är Väsby-hållet, alltså E4:an norrut.....men man kan ju säga att det är Nordväst med tanke på att Sumpan ligger i mitten typ... =)



Puss och kram!

2009-03-12 @ 11:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback