Såpbubbla

Hallå???!!! Var händer därute egentligen?!

Nu har jag legat härinne i 14 dagar, egentligen 3 veckor om man räknar in tiden på sjukhuset också - och drygt två veckor är det kvar.

Idag såg jag en jättebra dokumentär på svt play - Nunnan hette den och handlar om en tjej som för 10 år sen, 19 år gammal, beslutade sig för att gå i kloster - och inte vilket kloster som helst, utan Karmelitorden, som är den strängaste klosterorden som finns tydligen. Där är kvinnorna totalt avskurna från yttervärlden, de ber och arbetar i tysthet hela dagarna och tillåts bara prata med varandra under en timma, två gånger per dag.

Jag fascineras av hur en så ung tjej kan göra ett så radikalt val, jag beundrar hennes målmedvetenhet, hon vet att hon kommer att vara i klostret resten av sitt liv och hon är fullkomligt nöjd med det. Jag skulle aldrig palla!

Det känns som om jag lever i en såpbubbla just nu, men jämfört med Marta i klostret, har jag ju rena glidartillvaron! =)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Fin din blogg har blivit!! Kram

2009-01-30 @ 01:03:53
Postat av: keit

Fin blogg :-)

2009-01-30 @ 05:02:46
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tycker jag också! Tackar Karin så mycket! =)

Hoppas ni gillar innehållet också ;o)

2009-01-30 @ 08:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback