Doktor Prao

Vad är grejen med alla unga doktorer på akuten på KS?! Alla ser ju ut som om de gick ut gymnasiet igår och alla verkar skrämda och osäkra när de pratar med mig, av nån anledning.

Idag var det dags för en ambulanstur igen. Jag orkade bara inte med smärtan längre! När vi kom in till KS fick jag vänta nån timme innan doktorn kom.

Han, liksom många andra underläkare vi mött på akuten de senaste månaderna påminde starkt om Doogie Howser. För den som inte minns Doogie så kan jag säga att han var en 14-årig läkare i en amerikansk serie från början av 80-talet.

Hursomhelst fick jag ett par sprutor sen fick vi vänta nästan 2 timmar på att transporten kom och körde oss hem igen.
Vi åkte specialfordon eftersom jag måste ligga nästan hela tiden.

Nu har vi ätit middag(om man kan kalla 3 tuggor mat för middag?) och jag ligger återigen i sängen, nyduschad och fräsch.

Imorgon ska jag in till KS igen och skrivas in för operationen nästa måndag. Varför man skrivs in en hel vecka innan själva operationen har jag aldrig fattat riktigt, men det finn säkert nån logisk förklaring på det också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback