Alla hjärtans födelsedag

När jag var singel var Alla hjärtans dag typ den viktigaste högtiden på året.

Ingen annan dag fick mig att frossa i ensamhet och självömkan såsom den dagen.

Alla andra verkade lyckliga - naturligtvis på min bekostnad, så kändes det i alla fall. När jag sen träffade Conny tänkte jag att nu ska det bli annorlunda! Nu skulle jag också få rosor och kärleksbetygelser den 14 februari, precis som alla andra!

Det jag upptäckte var hur jäkla lite själva datumet den 14 februari har att göra med kärlek. Jag får lika mycket uppskattning och kärlek den 11 november eller den 23 mars!

I vår familj betyder den 14 februari visserligen kärlek, men kärlek på ett annorlunda vis.

Det är nämligen mamma/svärmor/farmor Ingers födelsedag! I år blir det tyvärr inget firande, i alla fall inte idag på själva födelsedagen. Jag ligger fortfarande tämligen orörlig i sängen.

Tur att det finns blomsterbud!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback