Re-boot

I datavärlden, när man vill starta om, när inget fungerar och när man håller på att bli tokig så "re-bootar" man, dvs man startar om och börjar på nytt.
Samma sak med den här bloggen. Inte mycket har fungerat för mig under senhösten och därför har bloggen blivit lämnad därhän också. Men nu såhär i årets sista skälvande timmar(nåja lite väl dramatiskt kanske?!) tänkte jag, som jag i och för sig ofta brukar, göra en re-boot i mitt liv och med det också min blogg.

Nu är det nya(friska??) krafter som gäller!!

Idag sitter jag på möte hela dagen och avslutar styrelseåret. Jag kan summera mitt första år i kommunalpolitiken i och med kvällens nämndsmöte. Jättekul, spännande och inspirerande är orden som poppar upp allra först! Visst har det varit lite tufft också, men absolut inte avskräckande - tvärtom!

Nästa år är det valår - min första aktiva valkampanj och det ska bli så ofantligt roligt att få vara en aktiv del i att se till att få Sverige tillbaka på den solidariska banan igen! På något underligt sätt så har både ordet och begreppet "soldaritet" i den nyliberala debatten blivit bespottat och använt som skällsord. Det är för mig helt obegripligt!!
Det krävs alltså en re-boot även här!

Om några veckor är deceniet slut och vi ska summera 00-talet.

På TV pratar de just nu om och med "modebloggarna" - ett gäng mer eller mindre korkade brudar som inte har någonting alls att säga egentligen men som följs av 90.000 läsare om dagen! Jag fattar ärligt talat inte nånting! Varför älskar vi yta så förbannat mycket?!

Re-boot här också! Snälla låt det sagda och det skrivna ordet betyda något!!!
Kommentarer
Postat av: Sussi

Välkommen tillbaka vännen! :) Har precis dom du sett Kenza och Foki på tv, och jag håller med till viss del. Deras besökare är till största del ungdomar som vill lära sig att "passa in" i vårt ytliga samhälle. Tittade för skojs skull på deras bloggar och det är inget jag kommer fortsätta med precis! hihi...

Men min dotter älskar deras bloggar, så lite "nytta" gör dom nog tror jag... :)



Kram Sussi

2009-12-17 @ 11:16:08
URL: http://suziqan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback