Julstress?

Njae inte egentligen. Men lite hör väl till kanske. Skillnaden för mig är att jag inte våndas över julklappsbestyr eller grönkål, skinka, julegröten med nöten eller andra såna saker.

Jag har istället julstress inför resan imorgon. För första gången sen jag flyttade från Halmstad så ska vi nu fira jul därhemma i år. Och nyår också faktiskt, så det blir en lång vistelse.
Med det följer också den obligatoriska packnings-ångesten.

Tar jag med för mycket? Nä, men den tröjan bara måste med också, man vet ju aldrig....

Vid några såna där Halmstadbesök har jag ve och fasa packat för lite och det är aldrig bra.
Å andra sidan är det jävligt färglöst att först packa ner kläder, sen packa upp när jag är framme, sen inte använda allt utan tvingas packa ner det i väskan orört för att sist och slutligen packa upp och hänga tillbaka i garderoben här hemma. Skittråkigt!

Nervös inför resan är jag också. Jämte midsommar är detta årets största trafikhelg, med tyvärr ett antal döda i statistiken också. Det skulle bli fint utan mer snö hörde jag först tidigare i veckan, men nu plötsligt
är det klass 1 - varning hela den sträckan jag måste köra imorgon.

Blir att ta det lugnt med andra ord. Bättre komma fram ett par timmar senare än inte alls!

Jag har kört från Sumpan till Halmstad i extremt vinterväder en gång innan.
Det var inte kul; 40 km i timmen hela vägen. Tog 8 timmar!!

Men vi kom fram hela, så det får man vara glad för.


Mitt i julstressandet lyckades jag också få hit Petra idag, så att hon kunde göra mina naglar julfina, så nu är jag redo för julpartyn - och nyårspartyn också för den delen!



Lite svårt att se i det dåliga ljuset, men röda o fina är de i alla fall!

Ikväll kommer bonussönerna och deras flickvänner.
Vi nobbar nubbe, sill och skinka och äter istället tacos ikväll!

Kommentarer
Postat av: Magda

God Jul! :)

2009-12-23 @ 12:31:10
URL: http://maffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback