Rötter

Jag har alltid älskat historia eftersom jag anser att förståelse för historia är en förutsättning för att förstå nutiden.

Familjehistoria älskar jag allra mest och så länge jag kan minnas har jag velat släktforska. Nångång blir det verklighet också!

Ända sedan Conny och jag träffades har jag hört honom och hans mamma prata om Sorunda, där Conny bodde fram till han var mellanstadie-kille. Jag har hört massa glada minnen därifrån och alltid velat ner och se det med egna ögon. Se varifrån han kommer och vad som präglat honom.

Under våra vistelser i Halmstad har jag pekat ut alla mina smultronställen för Conny och varit jättenyfiken på hans.

Idag gjorde vi slag i saken. Vädret har ju varit helt fantastiskt och vi hade inga planer alls, så vi satte oss i bilen och körde.

Först lämnade vi av svärmor hemma hos sig och sen bar det av tillbaka i historien så att säga.

Kul att se Conny skina upp när han såg sitt barndomshem, sin skola och alla lekställena. Vi gick ur bilen och han pekade och berättade.

Jättespännande!

Vi har ju varit på Fårö under flera somrar nu och där har jag fått en bit av Connys historia och idag kändes det som om pusslet blev färdiglagt.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback