Kläder, kläder, kläder

Jag tycker inte om att handla kläder.

Jag brukar oftast planlöst strosa omkring i affärer och hittar jag nåt som passar både min kropp och min plånbok så köper jag det, men oftast hittar jag inget och är inte jätteledsen för det.

Undantaget från min motvilja att handla kläder är postorder!

I postorderkataloger har de oftast snygga kläder, kläder som är sydda i större storlek än 38 och kläder som passar plånboken också. Idag kom Haléns sommarkatalog, med tillhörande rea-del.

Så nu har jag sommar-ekiperat mig från topp till tå för en bråkdel av vad det skulle kostat i butikerna häromkring!

Jag har köpt tunikor, klänningar, linnen, leggings - ja lite allt möjligt. Om tio dagar kommer paketet så då får jag se om kläderna är lika snygga på mig som på brudarna i katalogen. Troligen inte, eftersom de tjejerna knappast drar min storlek, men man får väl hoppas att det sitter någorlunda på min kropp också.


OBS! Har inte själv beställt i dessa färger!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback