Jag skulle vilja.....

....prata om min dag.

Hur stort jag tyckte att det var att få höra "min" partiledare live prata om äldreomsorgens blinda fläck, dvs de kvinnliga anhörigvårdarna.

Jag skulle vilja prata om hur snett jag tycker att det är att man i många kommuner i Sverige idag lägger hemtjänst(servicedelen, typ städning, tvätt)-taxorna på exakt samma nivå som många företag har lagt sina hushållsnära tjänster på.

Detta får som konsekvens att de som har råd att betala för hushållsnära tjänst ofta gör det istället för att använda den kommunala hemtjänsten och de som inte har råd med varken den hushållsnära tjänsten eller den kommunala hemtjänsten, de får lita till sina anhöriga för hjälp.

Denna hjälp kommer i mycket hög utsträckning från kvinnor.

Ja detta och mycket mer därtill skulle jag vilja prata om.
Men idag orkar jag inte.

Jag har varit på seminarium och samtal på riksdagshuset hela dagen idag.

Jättespännande men också tröttande av alla intryck och allt bra som sas.

Nu ska jag lägga huvudet på kudden och hoppas John Blund hälsar på tidigt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback