Yes, we can!

Politik i det stora och det lilla.

Inatt låg jag i sängen och såg hur det amerikanska folket röstade historiskt.

För sitt lands bästa så vågade de rösta fram en svart man till landets(världens?) största ämbete!
Det stort! Jättestort!

Och även om jag inte har några bindningar med USA, annat än via filmer och TV, så känns det i mig som om jag varit med och bevittnat hur en stor, blöt, mörk filt lyfts från världens axlar.

Nu kan vi se framåt, allihop - lite starkare, lite mer hoppfulla.

Under Obamas tacktal efter vinsten sa han bl a att detta val och denna seger visade alla att det går att göra skillnad!

Samtidigt som amerikanarna köade till valurnorna så satt jag på ett politiskt möte och blev nominerad av mitt parti att sitta i Äldre- och Omsorgsnämnden i min kommun.

För mig är det jättestort!

Det klubbas i Kommunfullmäktige formellt den 24 november men det lär bli så.

I mitt uppdrag ska jag ta fasta på Obamas numera bevingade ord:

Yes, we can!
(Ja, vi kan!) och Alla kan göra skillnad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback