Ingen bra rubrik

har jag hittat till detta inlägg.


Ibland kan jag ha saker att skriva och berätta om, utan att hitta nån fyndig rubrik att locka med. En sån dag är det idag.

Igår fick jag pengar, äntligen - det har varit skralt i kassan ett tag nu!

Det första jag gjorde då, var att ta mig in till stan och shoppa loss *L*.
I jämlikhetens namn och för att han inte skulle kunna säga nåt om mina inköp(han gör i och för sig aldrig det annars heller, älsklingen!), så inledde jag shopping-rundan med att handla saker till Conny.
Det blev jeans och
Marco Polo Pure Green Eau de Toilette.

Att handla kläder till mig är alltid en intressant utmaning. Främst för att jag inte har en kropp som det verkar intressant att designa plagg för. De affärer jag kan handla i är inte så många, men de finns.

Jag har varit ute efter en nyare och snygg bikini, men tänkt att jag kanske gör bäst i att inhandla den i Miami istället för här. Men jag hittade faktiskt en på Kapp Ahl! Rosa är den och jättesnygg.(Tro mig på mitt ord för jag tänker inte mannekänga *S*). Jag hittade dessutom snygga underkläder som också kan användas att sola i.

Indiska hittade jag 3 skitsnygga tunikor - en orange med vita broderier, en cerice och en gul - himla somrigt blev det och nu är jag ekiperad, både inför Gotland och senare för Miami och Karibien.

Idag har jag och Conny varit på vinprovning på Vin- och Sprithistoriska museet. Vi fick ett presentkort hos liveit.se av Anna, Axel och Helena, förra året när vi gifte oss och detta var vad det blev av det.

Vi fich en guidad tur inne på museet och en intressant och rolig föreläsning om vinets historia. Sen var det dags för själva vinprovningen. Vita viner stod på schemat och vi fick lukta och smaka. Den rutinerade vinsmakaren skulle säkert spotta i kopparna som stod vid varje plats - men inte jag inte! *S* Jag ville minsann sippa i mig varenda droppe!

Kvällen slutade på Vanadis Bar och Resaturang
- Deras planka rekommenderas varmt om ni skulle ha vägarna förbi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback