Arbetsförnedringen!

Idag är första vardagen som arbetslös - eller mellan två jobb som jag egentligen hellre skulle säga. Detta innebar att jag imorse behövde ge mig iväg till Arbetsförmedlingen för att återigen skriva in mig där och bli visad hur en dator fungerar, typ. Sen jag var där sist har de infört att man först ska stå på en lång kö och vänta på sin tur, sen om man inte redan skrivit in sig via datorn hemma, så ska man sitta ner och göra det och efter det kommer det en käck liten tjej och delar ut nummerlappar. Hon garvar troligtvis läppen av sig varenda dag för att det är vi och inte hon som behöver genomlida skiten! Efter att i media i månader i sträck blivit pumpad med all idioti som Arbetsförmedlingen uppenbarligen är i stånd till, se finnjonnas blogg bl..a
så var det knappast med nåt öppet sinne jag tog mig dit.

Hursomhelst - tydligen var jag redan inskriven eftersom jag en kort runda i höstas tvingades gå ner i arbetstid och då behövde stämpla upp tjänstgöringsgraden. Tjejen som tog emot mig verkade väldigt förstående och sa att hon skulle kontakta en rehab-handläggare för att jag kanske med hjälp av en sån kan komma förbi de hinder jag har till att få ett jobb. Inte heller ska jag behöva flytta utanför Stockholms län har jag blivit lovad, så vi får väl se vad som händer........Nästa gång jag skriver kanske jag har kommit hem från ett arbetspass på
Jönssons Mutter och Skruv AB - för det vet väl ALLA att funkisar bara duger till legoarbete!! (Och NEJ, jag är inte ett dugg ironisk...hm...)


www.arbetsfornedringen.se
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback