Underbara lördag!

Idag vaknade jag och maken hyfsat tidigt, klev upp, åt en stadig frukost, gjorde oss i ordning och sen tog Conny sin cykel och jag min "moppe", så drog vi iväg på äventyr. På agendan stod att inhandla saker för att kunna färdigställa balkongen, samt en digitalkamera, som vi ska ha till semestern senare i år bl a.

Vi drog till Bromma. Vädret idag i Stockholm har varit helt underbart och det är skönt att äntligen kunna vistas ute utan att frysa näsan, och andra delar av kroppen, av sig!

När vi klev in på Expert möttes vi av en oerhört kunnig, trevlig och serviceinriktad kille, som genast visade oss digitalkamera-sortimentet i butiken.
Det bidde en Panasonic DMC-TZ5.

Efter Expert gick vi in på Coop för att handla grejor till balkongen. Jag var bl a ute efter en snygg, stor plastmatta att ha på golvet på balkongen, men tyvärr hittade jag ingen, vare sig på Coop eller K-rauta, där vi också var idag. Well, well...får ta det en annan gång.

Väl hemma, skickade jag ner Conny till förrådet för att ta upp balkongmöblerna, medan jag planterade penséer. Nu kan ju ingen anklaga mig för att ha gröna fingrar, men lite nöjd är jag med mig själv trots allt - får väl se om blommorna överlever natten innan jag kan ropa hej! *S*

De nyplanterade blommorna, tillsammans med jättefina stolskuddar från Indiska samt ursnygga amplar, också de från Indiska, blev en helt underbar sommarbalkong, som jag hoppas vi kommer att kunna utnyttja många kvällar i år!

Till hösten väntar helrenovering av balkongen och efter det ska vi glasa in den tänkte vi, men det är då och nu är nu och nu ska jag sätta mig med en nyligen uppslagen grogg och titta på utsikten från den fina balkongen!

Kanske tar jag till och med ett kort med den fina kameran! *S*


image118 image120
Den fina balkongen Den fina kameran

Btw: Bilden på balkongen är inte tagen med den nya kameran!! *S*


Kommentarer
Postat av: Petra

Älskar kuddarna, jag har likadana på min balkong! Nu är det faktiskt dags att bjuda din gamla assistent på balkongkaffe! =)

Kram

2008-04-28 @ 06:33:55
URL: http://artificiellblond.blogg.se/
Postat av: Vereonica

Absolut! Det är "long overdo" som man säger i Staterna. "Det är fan på tiden" säger vi på landet *S*

Hon är så välkommen att komma på balkongkaffe precis när som helst! Dörren står alltid öppen! :o)

2008-04-28 @ 08:44:55
URL: http://vejron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback