Början på slutet - eller början på något nytt

Idag fick jag av min chef veta att min visstidsanställning, som jag haft ett år nu och som går ut den 31 december, inte kommer att förlängas pga arbetsbrist. Jag kan ju nu välja att se det här på två sätt: Antingen kan jag gräva ner mig och stressa upp mig för att vi kommer att få mycket mindre pengar nu och för att mina a-kassedagar snart tar slut, m.m., m.m. i oändlighet.....eller så kan jag välja att se detta som en chans till något nytt. Helt ärligt har jag nog inte känt att detta var rätt plats eller rätta arbetsuppgifter för det jag vill göra egentligen. På något underligt sätt känner även jag av den otroliga optimism som verkar råda nu....alla kan få jobb, no problem. Så dagen har ägnats åt intensivt jobbletande, samt funderingar på att starta egen firma...om jag vågar och vet vad jag vill. Ja framtiden ligger öppen...men faktiskt är det ändå så att förra omgångens lååååånga arbetslöshet och myckna jobbletande och många refuseringar, har satt sina spår. Jag har utbildning, jag har erfarenhet, jag har ett bra bemötande och är "socialt kompetent" (vad fan det nu betyder?!) och ändå har jag så svårt att få jobb. Vad kan det bero på? För det kan väl inte vara så att arbetsmarknaden i Sverige år 2007, ratar ytterst kompetent arbetskraft.....bara för att hon råkar ta sig fram i rullstol - eller?

Har ni nåt jobb, så hör av er! *S*

Kommentarer
Postat av: Danne (aka Mizhou)

Lycka till i jobbsökandet!
Jag hoppas att du hittar något som du verkligen trivs med, och att du inte ska bli diskriminerad.

2007-09-13 @ 13:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback