Pappas dag idag

Idag är det Fars Dag. Ännu ett påhitt med ursprung från USA och som vi i Sverige har firat sedan 1930-talet. Kritiker och belackare menar att det inte behövs en speciell dag att fira Pappa på - det kan man väl göra vilken dag som helst, utan att behöva köpa den där slipsen eller det där paret strumpor? Jodå, visst kan man det! Men jag kan tycka att det finns en poäng med att stanna upp och tänka efter varifrån vi kommer. När jag ser mig själv i spegeln, ser jag jättetydliga spår av min pappa - jag är också den av fyra barn som är mest lik pappa, både till utseendet men också till sättet(i alla fall brukar mamma säga det och då inte mena det som en komplimang *L*). Hursomhelst är jag stolt över det och glad för att jag har en så bra kontakt med pappa som jag har, trots att det nu är över 50 mil emellan oss.

image27
Älskade pappa
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback