Allt är åt helvete!

"Motgångar stärker", "Det som inte dödar, härdar"......och alla andra likaledes klyschiga floskler roterar i skallen just nu! Så med dessa mått mätt borde jag bli världens lyckligaste och mest harmoniska och friska människa när allt det här är förbi. Jag ligger hemma i sängen, med en plastslang i sidan, med vidhängande påse från njuren. Stenarna är kvar. Tydligen är jag för fet för att stenarna skulle kunna plockas ut och istället har de nu satt en slang in i vänster njuren som ska avlasta så att stenarna som fortfarande sitter där inte ska ge mig så stort obehag. Samtidigt så har de dragit in mina morfintabletter och istället gett mig Voltaren. Det är väl ungefär som att bota halsfluss med Menthos.

Jag ska på röntgen på måndag för att se så att slangen sitter där den ska. Gör den det, så ska de sen gå in igen via slangen och vidga så att de får ut stenarna. Sitter slangen fel, får de börja om från början igen....jättekul! INTE!!

Samtidigt som allt det där strular, så måste jag få tag i en ny assistent. Petra sticker till Thailand den 28 november och idag är det alltså den 17 - elva dagar kvar med andra ord! Visserligen står jag inte helt utan då, eftersom Conny jobbar i 3 veckor men jag måste lik förbannat sätta ihop en annons, publicera den, vänta på svar, sålla bort uppenbara idioter, boka intervjuer med resten, genomföra intervjuerna, välja ut någon kandidat och hoppas att hon har lust att verkligen börja jobba när tiden är inne. Det har hänt att de har ångrat sig dagarna innan jobb-start nämligen.  Det är också svårt att rekrytera just nu eftersom mitt liv ser annorlunda ut nu när jag inte jobbar och i och med det blir ju assistentens jobb också annorlunda. Men jag får väl ta tag i det.......nångång......om jag orkar......Just nu vill jag bara lägga mig under täcket och vakna när allt är fixat! Bläh, för att vara mig just nu!
Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej tjejen. Vill bara ge dig en JÄTTEKRAM och hoppas att allt löser sig för dig!! Ibland känns allt bara för jävligt..och inte alls som att Gud älskar alla som det så käckt står i Google-annonsen under ditt inlägg.. Conny älskar dig precis som du är och det får du trösta dig med en dag som denna. Tillåt dig att deppa ordentligt för att sedan ta nya tag. Du kommer igen! You can do it - I know you can!! KRAM

2007-11-17 @ 16:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback