Lussebullar, Luciatåg och första julkortet

Allt detta borde borga för en smidig och ljuvlig väg fram till dagen D - Julafton! Mitt stora problem är bara att på mig funkar det inte! Jag tycker hela grejen är bara så onödig! Varför fira en jävla kall årstid, när man bara vill krypa ner under fleece-filten och komma fram igen i april? Varför köpa julklappar tvångsmässigt till folk som inte köper nåt till mig - och även om de gjorde det, så vore det ju bara att byta pengar i alla fall! Och denna nojja: "Hur mycket pengar tror du de köper för - hur mycket måste vi då köpa för?! Nej jag är redan så trött på det så det finns inte!! Och maten sen! Nu, efter larmrapport på larmrapport om både skämt kött och sur fisk, så vet i fan vad man vågar äta - cornflakes utan mjölk kanske? I år ska jag på 2 julbord och visst, det ska tillstås att jag tycker om mat, men numera när jag ser mig i spegeln, så ser jag ut som Barba-mamma och hon hade varit i Lustiga Huset på Grönan! Allting verkar liksom flyta ut runt midjan -ingen kul syn, så jag undviker speglar som visar helbild. Jag SKA göra nåt åt allt det där nästa år....tror jag.......

Nej tacka vet jag Midsommarafton! Det är en högtid utan prestige, utan måsten, bara mysiga människor, bra sill och iskall Hallands Fläder!! Bara lite drygt 6 månader kvar nu.....

På tal om 6 månader: På söndag är det exakt 6 månader sen jag och Conny knöt hymnens band. Jäkla vad fort det går! Hoppas det går lika fort det närmaste halvåret också - DÅ är flickan nöjd !

Här är i alla fall ett liiiitet försök att dela med mig av nån slags julstämning! Håll tillgodo och Glad Lucia

http://www.elfyourself.com/?id=1362108985






image36






image37


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback