PMS

Förbannelse eller billig ursäkt?

Om kvällstidningarnas läsarfråga hade ställt frågan: Är det OK att bete sig hur som helst bara för att man är man? så hade varenda rödstrumpa och fittstimmare i det här landet, unisont, sagt: "Nääää, självklart inte, vad fan tror dom?!"
Min fråga blir då: Varför är det OK för en kvinna att bete sig hur som helst, PMS:ens namn?
Jag är kvinna själv, visst, och jag lider också av detta fenomen när det är så dags varje månad. Men jag använder FAN inte det som ursäkt för att få bete mig hur jävla tjurigt som helst mot min omgivning!! Det är ett vetenskapligt faktum att om en samling kvinnor umgås intensivt så kommer deras menscykler att synkas...

Dagens läxa: Undvik sammanslutningar där merparten är kvinnor!

Premenstruellt syndrom, PMS, är ett samlingsbegrepp för olika typer av fysiska och/eller psykiska besvär under förstadiet till menstruationen och som i vissa fall kan utgöra ett handikapp. Många kvinnor kan även ha uttalade besvär vid ägglossning. Bland de psykiska besvären kan noteras nedstämdhet, humörsvängningar, ångest och oro. Vissa kvinnor kan även uppleva olika typer av smärta, bland annat eftersom kroppen behåller mer vätska dagarna innan mens och bland annat kan orsaka svullen mage. Många kvinnor får även ömmande bröst, migrän eller känner sig allmänt illamående.(saxat ur Wikipedia)

image3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback