Zlatan i all ära.....

Det pratas rätt mycket fotboll i de kretsar jag rör mig. Fotboll är kul, riktigt kul!

Tyvärr så har ju inte mitt lag presterat alls i årets Allsvenska så jag känner att jag inte har haft så mycket att komma med i fortbollsdiskussionerna.

Jag gillar internationell fotboll också och de allra flesta s k "fixstjärnor" är rena drömmen att beskåda!

Häromkvällen var det Fotbollsgala och den största fixstjärnan vi har och kanske nånsin kommer att få, Zlatan, var ju där. Jag gissade redan från början att han inte hade dykt upp om han inte skulle bli belönad och då troligvis med Guldbollen - igen - för femte gången.

Och såklart blev det så.

Alltså jag missunnar inte killen de priser han belönas med, men om t ex Guldbollen ska behålla sin legitimitet så kan man inte låta det gå inflation i vem som mottar priset.

Igår kväll var det ett program på Sportkanalen om min absoluta favorit.

Jag la mig och somnade med ett fånigt tonårsflin på läpparna.


Gabriel Batistuta!
Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

http://allasmutsigadetaljer.blogspot.com/2010/11/svensk-fotboll-behover-bajen.html



och för den delen:



http://www.fifa.com/ballondor/puskasaward/index.html

Postat av: Veronica

Japp jag vet, men Gabriel har en speciell plats i hjärtat. Det innebär inte att jag inte avgudar Linus mål och hoppas det framröstas som årets mål i världen! =)

2010-11-18 @ 10:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback