Cornelis

Jag älskar Cornelis! Cornelis är det svenskaste vi har - som sill och nubbe på midsommar eller som kräftskivan eller julbordet.

Och det coola är att han är ju inte ens född i Sverige
- vet inte om han ens var svensk medborgare och det är skit samma!

Hela poängen med vårt land är att alla som kommer hit faktiskt tillför oss som bor här något!

Cornelis var en protestsångare av rang och även om jag älskat honom sen jag var liten så har jag först som vuxen förstått sprängkraften i hans ord! Trots att han skrev de flesta av sina visor på 60- och 70-talet så talar dem till oss lika mycket idag. Vi behöver dessa sanningssägare!


Ikväll är det premiär av filmen om Cornelis liv och jag ska sitta där på första parkett.

Tills dess - här är en av mina absoluta favoriter - föga förvånande kanske:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback