Mycket att fira

Äntligen, äntligen lossnar det! Vädret är visserligen piss och vintern försöker tydligen till sista dödsryckningen hänga sig kvar - men den kommer inte att lyckas, så det så!

Resan till Bryssel med partikamraterna förlöpte väl och vi hade verkligen jättekul! Underbara människor med underbar livssyn och politisk åskådning och tillsammans ska vi uträtta stordåd!

Igår var Conny ledig från sitt vanliga jobb, helt enkelt för att jag tyckte att han borde ta igen sig efter arbetet i Bryssel. Det var stor påfrestning för honom med alla kullerstenar och gatstenar han skulle baxa mig över hela tiden.
När vi låg i sängen och drog oss igår så ringde min handläggare på Försäkringskassan. Hon meddelade att hon kommer att förorda att jag inte bara får behålla min assistans, utan att jag även kommer att få några timmars utökning! HURRA!!!!!! Beslutet är formellt inte taget än, men jag tror nog jag kan kosta på mig att vara överlycklig ändå! Nu kan jag andas ut i 2 år, tills nästa omprövning!

Idag hade jag tid med min handläggare på Arbetsförmedlingen. Meningen var att vi skulle skriva in mig i Jobb- och Utvecklingsgarantin, vilket vi också gjorde. Jag har själv sedan tidigare pratat med Vänsterpartiet i Sundbyberg om att få göra praktik hos dem och de nappade stenhårt på idén. Så idag var egentligen bara formaliteter med underskrifter av papper och så.

Den 1 april startar min praktik och håller på 6 månader. Jag kommer att arbeta jättemycket med att ta fram ett funktionshinderpolitiskt program för Vänsterpartiets kommungrupp - med fokus på tillgängligheten. Jag kommer att göra tillgänglighetsinventeringar i kommunen och också så småningom jobba mycket aktivt med valrörelsen.

Det enda smolket i min bägare nu är hälsan. Njurarna med alla stenar i krånglar fortfarande jättemycket och jag skulle behöva få högerfoten amputerad eftersom såren inte läker. Men nu har jag ju faktiskt inte tid att vara sjuk så därför har jag bestämt mig för att jag inte är det heller! Så!

Nästas vecka skulle slutgiltigt besked angående assistansen komma och DÅ - då händer det grejer! Jag återkommer!
Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad kul med praktikplats på ett ställe som passar dig som handen i handsken. Lycka till, uppdatera hur allt går!

Tråkigare med hälsan, men kämpa på och lev livet. kram A.

2010-04-05 @ 22:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback