Tillbaka till brottsplatsen, del 2

Ni som har hängt med i bloggen kanske minns att jag hade ett inlägg för exakt ett år sen, med rubriken
Tillbaka till brottsplatsen - Ett år senare
.

Det jag syftar på med rubriken, då som nu, är att jag och Conny idag har bröllopsdag. I år vår andra. Och liksom förra året kommer vi i år att gå och äta middag på Gondolen. Conny friade där till mig och det känns naturligt och bra att återvända dit varje år för att fira det.

Ikväll är det dessutom mammas sista kväll här hos oss, för den här gången, så hon ska också följa med vilket blir jätteroligt.

När jag träffade Conny, för över 5 år sen nu, skrev jag såhär på min profil på Vilda Webben - det ställe på nätet där vi möttes:

KÄRLEKEN HAR HITTAT HEM

Aldrig trodde jag väl att jag skulle få lov att vara såhär lycklig
som jag är nu!
Visst; att kärleken finner sin väg till oss alla visste jag ju....
rent teoretiskt alltså! Men fram till nu har jag inte haft anledning
att tro att detta påstående även gick att applicera på mitt liv
i praktiken!

Men så träffade jag alltså HONOM!
Och här på Vilda av alla ställen på jorden!
Han var inte en sån förälskelse som man kunde uppleva i tonåren;
-En förälskelse som hotade att riva med sig allt i sin väg!
Nej, han kom i stillhet och tog en alldeles självklar plats i mitt liv.
Det kändes som att allt jag dittills gjort och alla jag dittills mött,
varit en förberedelse för det som nu finns hos mig,
i skepnad av min älskade Conny!

Många har säkert tvivlat på oss, jag var en tid en av dessa tvivlare,
men hans kärlek till mig har visat sig stå pall för de stormar
vi hittills råkat på och absolut ingenting tyder på att vi inte
kommer att klara av framtida prövningar!
Jag måste citera Lisa Ekdahl; min husgudinna i såna här sammanhang:
"Det är en nåd att få sån kärlek och ett brott att låta den gå!"

Jag har flera gånger hört väninnor tala om den enda kärleken
och jag har aldrig fattat vad de har menat,
utan mest suttit och nickat och lett lite menande
för att inte verka bakom.
Men nu vet jag vad det är de har pratat om hela tiden!
Jag har hittat hem och här stannar jag!
Jag älskar dig, Conny och ser med tillförsikt, tillit, respekt och kärlek fram emot vårt liv tillsammans!




Kommentarer
Postat av: Alla Smutsiga

Fint, något för en annan att dröma om :-) Hoppas ni hade en härlig kväll.



Kram till er bägge.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback