Vetenskapligt stöd

Gifta utan barn är lyckligast! Påståendet kommer från professor Daniel Gilbert vid Harvard-universitetet.

För mig, som ju har tagit beslutet att inte ha barn, känns detta som en skön motvikt till alla andra tidningar och människor som basunerar ut föräldraskapet som den enda verkliga vägen till lycka. Det har gett i alla fall mig otrolig ångest under den tiden jag verkligen ville men inte kunde få barn.

Enligt Daniel Gilbert är gifta(utan barn) nästan på alla plan lyckligare än andra - vi lever längre, tjänar bättre och har mer sex.

Nu behöver man ju inte ta Daniel Gilberts ord som en sanning, men för mig var det lite skönt att få det vetenskapligt belagt att barn inte behöver vara liktydigt med äktenskaplig lycka och fullbordan.

Jag är fullkomligt lycklig och tillfreds som det är, med Conny och med vårt liv tillsammans och om vetenskapen stämmer så kommer jag ju att få fortsätta vara såhär lycklig under många många år till! *S*


              image127
Kommentarer
Postat av: Emma W

Det hoppas vi på!

2008-05-11 @ 18:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback