Femtonde maj

Idag är det en händelsrik dag på många sätt:

*Det är 230 dagar kvar av år 2008

*Det är Paraguyas nationaldag

*Det är 48 år sedan den allra första McDonald's-restaurangen öppnades, i San Bernardino, Kalifornien

*Det är 38 år sedan Pink Floyd höll konsert i Crystal Palace i London och spelade så högt att fiskarna i en närliggande sjö dog!

*Det är 37 år sedan Sveriges första Pride-demonstration hölls, i Örebro.

Ja, allt detta och mycket, mycket mer har hänt den 15 maj. Men den enskilt största händelsen detta datum i mitt liv, inträffade kl. 04.45 år 1972 - för då föddes jag! *S*

Som ni kanske redan har förstått, så är jag barnsligt förtjust i min födelsedag! Jag har alltid varit det. Även om det där "pirret" i magen, som fanns när man var barn, är borta, så känner jag fortfarande hur kul jag tycker det är att få stå i centrum, denna min egen dag!

Julen har jag aldrig gillat, för den tillhör liksom alla på nåt sätt, men min födelsedag, den är bara min!

Idag ska jag fira med Conny och Daniel och Andreas. Jag har önskat mig hemlagad middag och det tror jag att det blir också. Efter det vankas det tårta som jag ska förbereda nu!

Jag återkommer med bilder från firandet senare....
Kommentarer
Postat av: Jennie Målarkludda

GRATTIS GRATTIS GRATTIS TJEJEN! Tar tillbaka min fråga som jag ställde på MSN nyss...jag menar, det vankas ju tårta ;) KRAM KRAM!!

2008-05-15 @ 16:24:01
Postat av: Emma W

GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du fick både middag och tårta nu då... =)

2008-05-15 @ 20:53:27
Postat av: Mirro

neeeemen, dtwe har jag missat ... sry Grattis så mycke i efterskott kära du :) hoppas du fick en underbar dag :D Kramisar

2008-05-16 @ 23:48:38
URL: http://frudossantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback