Jag har sån tur!

Jag är en "sucker" på Oprah Winfrey! Lika bra att erkänna! Idag hade hon en gäst, Randy Paousch, som pratade om "lessons in life" eftersom han är döende i cancer. Han hade mycket klokt att säga, om att välja hur man hanterar motgångar i livet, om att vara en Tigger istället för en Ior, m.m. Mot slutet av intervjun ombeds Randy komma med råd till sina tre barn, när de i framtiden kommer att se hans föredrag och hans medverkan hos Oprah. Till sin yngsta dotter, som nu är 8 månader säger han, i ämnet dejting: "Pay attention to what the guys do and not what they say and you will avoid big trouble."

Just den meningen fick mig att tänka på Conny. Conny är ingen stor-snackare, det har han nog aldrig varit! Han är ingen kille som välter omkull en med ord och bara säger saker som han vet ger honom poäng.
Nej, Conny gör. Han visar dagligen för mig att han älskar mig, även om han inte jämt har lust att sitta ner och diskutera vad som stått i dagens tidning eller vad de sa på politiker-debatten - sånt intresserar mig men inte honom och det accepterar jag - Jag kan prata med andra om sånt i så fall.

Conny ställer alltid, alltid upp på mig-när jag är sjuk, när jag är frisk, när jag är glad, när jag är arg, när jag är ledsen. Han finns för mig och jag älskar honom verkligen för det!

Jag kanske utifrån sett saknar mycket i mitt liv; ett par friska ben, en smal midja, snygga kläder, ett jobb, ett flashigt hem - men jag har det underbaraste man kan tänka sig: Jag har en man som älskar mig och som istället för att snacka, faktiskt visar mig hur mycket!!

Det enda jag skulle önska mer, är att få ge honom en dotter! En dotter som från första parkett kommer att få lära sig hur en riktig man ska vara och vad riktig kärlek är!!!


image42
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback