Ordningen återställd

Nu är vi hemma igen!

Meningen var att jag skulle bloggat en sista gång från ön igår, men den kära bloggen var sur och ville inte släppa fram mig! *S*

Nu är vi i alla fall hemma. Väskorna är uppackade, katterna är hemma och keliga som aldrig förr och vi sitter här med två veckors post att gå igenom - bara räkningar! *S*

Meningen har väl varit att husen på Fårö skulle säljas, men just nu verkar det vara satt på vänt och det känns ganska så bra tycker jag. Det är underbart för själen att få komma dit ner och andas sjöluft och se naturen och ladda batterierna!

Två gånger om året så brukar jag vända blad, rent mentalt. Det är ganska logiskt vid nyår, men jag gör det också i augusti runt skolstarten ungefär. Det har för mig alltid känts som en bra tid att göra om och göra rätt(för att citera en klok kvinna i min närhet).

Höstens "bladvändning" för mig kommer bl a innebära:

*Sträng diet, med början imorgon
*Träning, träning, träning
*Fortsatt jobbsökeri - ska försöka hitta ytterligare en växel, trots att jag redan nu tycker att jag gör allt jag kan!
*Spara pengar. Karibienresan har vi redan fixat betalningen till, också fickpengarna.
Nu är vi inne på nästa projekt, som är att bila genom USA, vilket vi planerar att göra 2012, när jag fyller 40 år(huah!!), Conny fyller 45 år och vi firar 5-årig bröllopsdag - allt inom en och samma 4-veckorsperiod!

Här är de sista bilderna från årets Fårö-resa:


Stugan, sett från sängen








Magisk solnedgång, på vägen hem från Friggars.


Storstugan, där svärfar med fru huserar.


Här bor vi, när vi är på Fårö. Huset är döpt efter Connys farfar Torsten, för det är han som har byggt det.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback