Dieten - Dag 2

Idag vaknade jag redan kl.3 därför att Conny skulle upp då.

Normalt sett brukar jag vakna till av hans klocka, för att sedan sekunden efter åter fallit in i koma-liknande tillstånd.
Idag var det dock annorlunda! Klarvaken var jag! Jag låg och kollade TV och funderade ungefär en miljon gånger på att gå upp, men det verkade rätt sinnesjukt att sitta upp och göra ingenting, i flera timmar, i väntan på Sussie - då kunde jag ju lika gärna ligga kvar!

Jag mer eller mindre tvingade mig själv att sova till klockan var halv nio, då gick jag upp.

När Petra körde den här dieten, vägde hon sig dagligen. Det kan inte jag göra eftersom vi inte har en sitt-våg hemma, utan jag måste åka ut till Frösundavik och Spinalis varje gång jag vill veta min vikt.

Jag tänkte göra det när jag är en vecka in i diet-perioden. Om allt stämmer, så ska jag ju vid det laget ha gått ner sisådär en 3 kg i alla fall!

Spännande är det att se om och i så fall hur stor viktminskning jag kan åstadkomma, enbart med hjälp av den här dieten!
Som väntan på tomten, när man var liten, ungefär! *S*

Självklart
kommer jag inte att fortsätta med den här dieten längre än rekommenderat och lika självklart tänker jag inte återgå till det syndiga leverne som fick mig att se ut såhär. Jag hade tänkt köra GI. Det blir det lättaste också för mig i familjen, då behöver jag inte laga separat mat till mig utan kan bara skippa riset eller potatisen eller pastan till.

Dagens mat

Frukost:
1 kopp kaffe, 1 sockerbit(blir fortfarande otroligt hög av koffeinet!)

Lunch: Biff(250g), sallad med olja och citron, 1 frukt(äpple)
(- Jag satt en timme med maten för att få ner allt - Inget fusk här inte! *S*)
 
Middag:  9 skivor kokt smörgåsskinka, sallad med olja och citron, 1 liten bägare matlagningsyoghurt naturell

Fortsättning följer - stay tuned!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback