Dagen D

D som i Diet

Idag är första dagen av 13, på sträng diet. Syftet med dieten är såklart att gå ner i vikt, men att göra det genom att ändra ämnesomsättningen. Jag kommer att följa ett på förhand givet schema som talar om exakt vad jag ska äta och när.

Jag tycker det ska bli ganska skönt för varje gång jag har försökt banta så har det stupat på att min fantasi och mitt kunnande om människokroppen inte räcker till och jag vet helt enkelt inte vad som lättast får mig att gå ner i vikt.

Media pumpar ut sina viktminskningsteorier dagligen och den ena säger si och den andra säger så - jättejobbigt tycker jag!

Nu är klockan 9 och det är frukost. Frukosten idag består av 1 kopp svart kaffe med en sockerbit. Och jag som inte ens dricker kaffe och speciellt inte det första jag gör på morgonen! Men men vad gör man inte - det är ju ändå bara 13 dygn av mitt liv och denna dieten vet jag fungerar. Petra körde den för ett tag sen med mycket lyckat resultat, så det är inte bara nån abstrakt människa, betald av pressen, som säger att det minsann funkar.

Well well.....Nu ska jag ta kaffe, sen väntar en hektisk dag.
Kommentarer
Postat av: Petra

Fortfarande 10 kg minus.....så nu kan ingen längre påstå att det bara är vatten.....men det gäller ju att inte återgå till sina gamla vanor utan forstätta med nån slags "diet" för resten av livet. GI är min grej! Lycka till och hör av dig om du stöter på patrull! Jag kan knepet för att lyckas! =)



Stor kram!

2008-08-18 @ 09:07:25
URL: http://artificiellblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback