Dag 3 - KRISEN

Erfarenhet, både som jag själv tillskansat mig och som andra delgett mig, säger att tredje dagen in i vilken bantningskur, dietperiod eller fasta, som helst, är den absolut värsta!

Min dietperiod är definitivt inget undantag!!

Imorsen, när klockan ringde 03.00, och Conny skulle upp, reagerade jag knappt, bara grymtade lite(sa Conny senare).
Nästa gång jag blev medveten om nånting, var när det ringde på dörren! Jag var som en zombie när jag släpade mig upp och öppnade för Sussie! Hon hade tydligen stått och ringt på ett par gånger och väntat och väntat. Hon trodde allra minst att jag hade ramlat eller nåt. Jag hade verkligen inte hört nånting!

Dagen har sedan löpt på bra och jag har hållit mig aktiv så jag har inte tänkt på hungerskänslor och mat så mycket.
Men, mitt på eftermiddagen slog den till med full kraft - hungerskänslan alltså! Jag ville ju inte äta middag för tidigt heller för då är det ju skitlänge tills jag får frukost sen. Jag höll mig till vatten, fram till 17-tiden, sen gick det inte längre!

Jag ringde Petra imorse och fick lite tips om hur jag kan variera det som står på menyn.
Idag till middag skulle jag äta 10 skivor smörgåsskinka och 2 hårdkokta ägg samt sallad. Istället gjorde jag skinkomelett och fick på så sätt mer middagsmat. Smart! Tack Petra!

Nu sitter jag här och suget river i mig igen - suget efter en macka, en tallrik fil eller vad som helst! Vattenflaskan finns snart som en förlängning av min arm.

Jag går och lägger mig nu, så att den här dagen tar slut nångång! Imorgon blir det bättre, då är 3-dagars-förbannelsen förhoppningsvis över och jag kan blicka framåt mot målet!

Dagens mat

Frukost:
1 kopp kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör

Lunch:
spenat(obegränsade mängder tydligen - jag åt en sopptallriks innehåll ungefär), 1 tomat, 1 frukt(äpple)

Middag:
omelett på 2 ägg och 10 skivor kokt smörgåsskinka






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback