Ludde vill ha nånstans att bo

Förhoppningsvis snart kommer vår nya bil. Jag har för första gången döpt en bil jag äger. Ludde heter han.

Min förra bil hade jag stående på en handikapparkeringsplats alldeles utanför min port. Det gick oftast bra, men innebar också flera gånger att jag blev instängd, eftersom folk parkerade utanför förarsidan, vilket man egentligen inte får. Det var budbilar ibland, men oftast föräldrar som hämtar och lämnar på dagiset(jaja, förskolan!) vi har i huset.

Denna brist på respekt är anmärkningsvärd! För att undvika samma problem nu när Ludde kommer, så tänkte jag vara förutseende och prata med ansvarig tjänsteman om att göra upp en ny parkeringsplats på gården, som inte är placerad så att jag kan bli inträngd eller bilen skrapad.
Naturligtvis skulle jag betala hyra för parkeringsplatsen, inget snack om annat!

Problemet är bara att ingen och jag menar verkligen ingen vill ta i den här frågan! Jag har i månaders tid blivit bollad fram och tillbaka mellan kommunen och det av kommunen ägda fastighetsbolaget, men ingen vill prata med mig, ingen vill ta ett beslut och ingen vill ta ansvaret!

Om jag inte lyckas få egen plats att ställa Ludde på, vill jag åtminstone ha upp den här skylten:



Jag kanske skulle ta och sätta upp den själv, om jag inte får gehör?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback