Quick fix

Jag tycker inte om att jag väger så mycket. Jag tycker inte om att jag är rundare i ansiktet jämfört med foton tagna för ett par år sen. Jag tycker inte om att jag behöver större storlekar.

Men jag tycker minst lika illa om att göra det som krävs för att komma tillrätta med problemet.

Jag avskyr att träna! En period funkar det hur bra som helst, men så tappar jag lusten och slutar. Likadant med maten. Senast för några veckor sedan lyckades jag gå ner 8 kg med en "quick fix"-diet, som har funkat förut för mig också. Men så gick jag upp 6 kg igen och kanske ännu mer nu - har inte vägt mig på ett tag. När jag väl går upp, så tappar jag lusten fullständigt och skiter i allt och bara kör på i gamla spår igen.

Jag har folk i min närhet som har gjort gastric bypass-operation och jag funderar allvarligt på det. Jag känner inte för att äta salladsblad resten av mitt liv och träna, träna, träna.

Jag är verkligen ingen tålmodig människa och gastric bypass skulle vara så enkelt.

Nåja, vi får se....
Kommentarer
Postat av: SuziQan

Usch, jag förstår dig! Jag är precis likadan. Upp och ner i vikt hela tiden. Vet ju precis vad som krävs men fy så tråkigt det är! =) Den där quick-fix skulle jag gärna testa efter graviditeten. Är den jobbig?

2011-04-12 @ 16:35:49
Postat av: AnnA

I all välmening så är väl denna quick fix inte någon bra idé. Även denna fix kräver ju en livsomställning. Tror på idén om att skaffa sig en coach på ett gym eller så som hjälper en att hålla motivation, för det är nog det man behöver som mest. Det finns ju enorma risker med en operation. Men önskar dig all lycka till

//A

2011-04-14 @ 21:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback