Vem tror du att du är?

Det bästa program som går på TV just nu heter Vem tror du att du är? och handlar om kända personer som söker sina rötter genom släktforskning.

Så länge jag kan minnas har det alltid varit en dröm - att få söka sig tillbaka till ursprunget och få veta varifrån jag kom och kanske också lite varför jag blev som jag blev.

Jag vet inte vad det beror på, men jag har ingen direkt pratsam släkt.
Mycket av det som "hände förr" lämnas där och pratas inte vidare om. Jag vill höra om morfars slit, om hans bror som föddes med en utvecklingsstörning i förra seklets början och hur han hade det. Jag vill höra om morfars farfars mor, som jag vet fick 11 barn! Och jag vill höra mer om min morbror(som lever fortfarande i allra högsta grad i och för sig), som varit FN-soldat i både Kongo och Cypern.

Såklart vill jag även veta saker om släkten på min pappas sida.

Men jag är nyfiken, så endera dagen så kommer jag att få veta vad som gömmer sig i skrymslorna,
i mitt släktträd.


Min älskade mormor, Inez (född 1915 död 1988)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback