Det blir inte alltid som man tänkt sig

I lördags var det möhippa för Petra. Jag var medbjuden, men tvingades tacka nej för jag har inga pengar.
Tråkigt, men jag ser fram emot bröllopet i alla fall!

Istället för möhippa kollade vi med ett par kompisar om de ville komma hit och äta en bit med oss. Det ville de. Halvvägs in i middagen blev jag plötsligt dålig - fick huvudvärk och började frysa. Typiska symptom för feberfrossa!
Jag bet ihop för jag ville inte paja middagen. Det gick inte så bra eftersom de andra tydligt kunde se att jag inte mådde bra. Vid kaffet sa de slutligen själva att nu går vi. Jag pep att det nog kanske var bäst och när dörren stängts bakom dem började jag frossa rejält. Termometern stannade på 39 grader. Sen pendlade febern upp och ner hela resten av helgen.

Jättejobbigt! Jag hade inga övriga symptom, vilket också skrämde mig.

Jag brukar inte nojja i vanliga fall men just nu har jag så många omkring mig med olika typer av cancersjukdomar så jag blir knasig.

Idag är det underbart väder ute! Soligt och varmt. Härinne bakom fördragna gardiner ligger jag fortfaranade. Jag kommer liksom inte loss! Febern har visserligen gått ner till normalt nu men jag är fortfarande urlakad och har ont i huvudet, så jag förmår mig inte att komma ur sängen!

Saker och ting blir inte riktig som man tänkt sig alltid......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback