Jag finns på Google - alltså finns jag!

Förra veckan satt jag på tunneln och beklagade mig för Pia. Min klagan gällde att jag inte själv tycker jag har åstadkommit nåt som helst i livet! Jag drog upp allt som jag inte har i livet: jobb, inflytande, barn.

Samtidigt berättade jag om Anna som alltid talar om för mig hur stolt hon är över mig och min slutsats den här dagen i samtalet med Pia var att jag inte kunde förstå varför Anna är så stolt över mig - jag har ju inte åstadkommit nåt!

Pia tyckte jag bara var dum som sa sådär. Så plötsligt sken hon upp i hela ansiktet och så sa hon:
Du finns ju på Google!!


När Pia sökte jobb hos mig för nåt år sen så fick hon rådet att googla på mitt namn och där fanns jag!

I brist på annat att göra nu på morgonen så bestämde jag mig för att kolla hur många träffar jag fick på mitt namn på Google. Lite över 2000 träffar - alla handlade dock inte om mig, men fyra sidor på Google handlar bara om mig!

Den ulitmata egotrippen för ett sargat självförtroenden! *S*




Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, intressant läsning :) hittade din blogg när jag sökte på vem ska trösta knyttet.. underbar bok och jag vet hur det känns ibland.. alla är vi små knytt

2009-03-05 @ 21:48:31
Postat av: Catti

hej, intressant läsning :) hittade din blogg när jag sökte på vem ska trösta knyttet.. underbar bok och jag vet hur det känns ibland.. alla är vi små knytt

2009-03-05 @ 21:49:09
URL: http://cattilennon.blogspot.com
Postat av: Embla, Lillasyster och världensbästa Moster

sv; jo det var rätt läskigt med den där tanten! Var lite rädd att hon skulle kasta mig framför tåget..

Men skorna är snygga ;) haha

man kan ju ha skor bara för att titta på också..

2009-03-06 @ 22:01:54
URL: http://theembla.blogg.se/
Postat av: Anonym

2 personer 2 liv 1 kärlek



http://felicialinus.blogg.se/

2009-03-07 @ 10:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback