Allt är inte vad det ser ut att vara

Att inte döma folk efter utseende eller efter de förutfattade meningar och ibland fördomar vi själva släpar omkring på torde vara läxan för dagen.

För fyra månader sen klampade Världens starkaste man, Magnus Samuelsson, in på scenen i Let's Dance-studion, med sina 150 kilo!

Ingen trodde väl att han skulle utgöra nån fara för konkurrenterna, han var väl bara med som ett kul inslag liksom.

Så fel alla hade, inklusive jag!

Magnus visade vecka efter vecka att hårt arbete, ett jävlar anamma och att inte lyssna på omgivningens skitsnack räcker mycket långt!

Sakta men säkert började vi alla omvärdera Magnus och se honom och hans prestationer och framsteg på dansgolvet. Igår stod han och hans fantastiska danslärare, Annika, slutligen som segrare - mot alla odds!
'
Trots att det "bara" är lättsam TV-underhållning, så finns här en djupare läxa att lära. Jag själv är som Magnus i många sammanhang. Jag ser för omvärlden kanske ut att vara på helt fel plats och inte någon att räkna med, men given en chans att visa vad jag går för, så kommer jag också att förvåna, briljera och slutligen vinna!

Magnus Samuelsson har gett mig och min självkänsla en oerhörd kick framåt!

Tack Magnus!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback