Ingen bra rubrik

Ibland har jag inget klämkäckt, hurtigt, kul att skriva som rubrik på inläggen.
Och då skriver jag ingen - så det så! *S*

Just nu är det mer på gång i mitt liv än på mycket länge:

*Jag är på allvar igång med mitt paper som ska vara inne om 10 dagar. Min ambition är att bli klar den här helgen så jag kan lägga det åt sidan sen. Får se hur långt min ambition sträcker sig!

*Jag och Conny var på fertilitetsenheten på Huddinge Sjukhus igår. Vi står numera längst fram i kön till IVF(provrör) och "endast" min övervikt på 20kg står ivägen! Jag känner inte alls pressen! *L*

Faktum är att verkligare än såhär blir det inte och jag har vidtagit de åtgärder som jag kan för att verkligen försöka nå målet så snart det är möjligt! God hjälp har jag också av Jennie.

*Mamma håller på och repar sig från en stor kranskärlsoperation. Allt har gått bra och hon läker som hon ska, så det är skönt!

*Jag och maken är under utredning för att vi så småningom ska bli kontaktfamilj, är det tänkt. Nytt och spännande! Det känns viktigt och meningsfullt!

*Jag har på allvar börjat ägna mig åt politiken i kommunen och även om ingenting är offentligt ännu, så verkar det som om jag mycket snart kan titulera mig fritidspolitiker.

* Sussie slutar som assistent hos mig nästa vecka och går vidare med annat jobb. I hennes ställe kommer Rebecca, som i sin tur ska lösas av, av Mirro, som börjar efter nyår, är det tänkt. Känns lite snurrigt just nu, men det känns samtidigt bra och det kommer förhoppningsvis att landa i någonting bra - för alla parter!

* Sist men inte minst kan jag meddela att jag med största sannolikhet är på väg att få årets influensa! Jag fryser och svettas, har ont i leder och halsen känns som ett rivjärn! Varför är det så att man(jag) alltid blir sjuk, när det är som mest runtomkring och som minst lämpligt?!

Nåväl; allt ska väl landa i mig och runt mig så småningom, men just nu känns tillvaron en aning snurrig, det ska medges!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback